Quinoa – reteta de baza


Mi-am propus să încep o serie de rețete de bază de la care să pornim mai departe în creearea unor noi variante mai interesante și să sperăm că și gustoase. Începem așadar cu quinoa care, deși nu a fost de la început în topul preferințelor mele, am găsit metode cum să o includ și cum să o condimentez astfel încât să imi fie și mie pe plac.

Quinoa este o pseudocereală care a devenit foarte populară în ultimii ani, ea fiind trecută pe lista superalimentelor. Conține o mulțime de substanțe nutritive, o cantitate importantă de proteine și aminoacizi esențiali, ea fiind recomandată și persoanelor cu intoleranță la gluten și vegetarienilor. Nu o să insist pe beneficiile și contraindicațiile acestei mici grăunțe, rămânând să vă documentați voi mai intens și eu doar să vă prezint modul meu de preparare.

Pe piață am văzut trei variante de quinoa (albă, roșie și neagră), precum și făină, fulgi, paste de quinoa și quinoa expandată. În ceea ce privește gustul, ea are o ușoară aromă de nucă și absoarbe foarte ușor aroma condimentelor și ingredientelor alăturate ei, la fel ca orezul. Ca textură este ușor crocantă și nisipoasă.

Foarte important de reținut: QUINOA TREBUIE SPĂLATĂ FOARTE BINE înainte de preparare! Semințele de quinoa sunt acoperite de saponină, de unde și gustul foarte amar al acestor mici grăunțe. Pentru a scăpa de acest gust amar e nevoie să înmuiem și să clătim quinoa foarte bine, în mai multe jeturi de apă.

Cum poate fi folosită quinoa? Intr-o multitudine de rețete și variante: de la rețete dulci, patiserie, salate până la diverse mâncăruri sărate pentru prânz și cină. Voi testa pe viitor mai multe variante și vom vedea ce rețete trec testul și care se califică pentru publicarea pe blog.

Ingrediente (*notă: am folosit ca măsură o ceșcuță de cafea):

  • 1 măsură quinoa
  • 2 măsuri apă (sau supă de zarzavat)
  • sare sau alte condimente pentru aromă (vegeta naturală, turmeric, etc)

Metodă de preparare:

Se pun semințele de quinoa în apă la înmuiat pentru aproximatix 15 minute.

Pentru a scăpa de gustul amar, punem quinoa înmuită într-o sită si o spălăm foarte bine sub mai multe jeturi de apă rece.

Punem quinoa într-o crăticioară (eu folosesc una antiaderentă cu înveliș ceramic) împreună cu apa, condimentele și dăm la fiert.

Când totul începe să fiarbă acoperim cu capac și lăsăm pentru aproximativ 15 – 20 de minute sau până când apa se absoarbe aproape complet.

Stingem focul și mai lăsăm quinoa acoperită cu capac pentru încă 5-10 minute.

Quinoa rezistă în caserola la frigider destul de mult timp, așa că ea poate fi preparată după rețeta de bază în avans și folosită în cursul săptămânii în diferite preparate.

Spor la bucătărit!

Vă pup.

H

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s