Salata cu quinoa, legume si un strop de branza


O nouă explozie de culoare în farfurie pe care vă îndemn să o încercați, mai ales că urmează perioada în care piețele și magazinele încep să inunde cu legume care mai de care. Este o rețetă extrem de rapidă, care te poate scoate din impas de cele mai multe ori.

Despre quinoa v-am mai vorbit detaliat atunci când am pregătit rețeta de bază. În cazul în care acum auziți de ea pentru prima dată, vă sugerez să aruncați o privire pe postarea respectivă pentru a elucida misterul. De cele mai multe ori eu fierb quinoa în prealabil și o păstrez la frigider, urmând ca în următoarele zile să o folosesc în tot felul de combinații. Așa am procedat și azi, când aveam quinoa deja fiartă și tot ce mi-a mai rămas de făcut a fost să o combin cu alte nebunii pe care le-am găsit în frigider.

Ingrediente:

  • 2 pumni mix de salată (a mea avea baby spanac, rucola, etc)
  • 3 linguri quinoa fiartă (cu sare, turmeric și puțin chimion) – 70g
  • 3-4 linguri porumb la borcan (fără adaos de zahăr) – 60g
  • 1 ardei kapia sau ardei gras (eu am avut un mix de mini-ardei colorați) – 50g
  • câteva roșii cherry – 100g
  • 2 ridichi – 40g
  • 1 castravete mic – 40g
  • 40g telemea Bio (oaie, vacă, capră) sau brânză vegană
  • 1 lingură ceapă verde tocată mărunt
  • puțină vinegretă clasică (3 părți ulei la 1 parte de oțet)
  • sare, piper negru măcinat

Mod de preparare:

1. Gătim quinoa conform rețetei de bază cu puțină sare, turmeric și un praf de chimion (nu confundați cu chimenul). Nu uitați quinoa se spală foarte bine pentru a scăpa de gustul amărui. Se gătește în dublul cantității de apă. Pentru modul de preparare al rețetei de bază dați click AICI (rețeta de bază). Folosiți cam 3 – 4 linguri din quinoa fiartă. În cazul în care nu aveți chef de gătit quinoa, există în comerț și conserve cu quinoa gata preparată. Nu am încercat încă, dar am auzit că ar fi bună.

2. Spălăm verdeața și o uscăm foarte bine (eu am folosit un aparat de uscat salata). Este important ca toate ingredientele să fie șterse foarte bine de apă, pentru că cel mai enervant lucru la o salată este ca aceasta să fie apoasă.

3. Tăiem toate legumele după pofta inimii (felii, rondele, felii): roșiile, ardeiul, ridichiile, castravetele, ceapa verde.

4. Tăiem și telemeaua bio cubulețe mici. Pentru cine nu consumă lactate, se poate folosi cu incredere și brânză vegană.

5. Porumbul îl scurgem de zeamă.

6. Adăugăm toate ingredientele de mai sus într-un bol.

7. Pregătim o vinegretă clasică din 3 linguri ulei de măsline și 1 lingură de oțet. Punem ingredientele într-un borcănel mic și agităm bine. Folosim pentru salata noastră cam 2 linguri din vinegreta astfel obținută.

8. Presărăm și un praf de sare, piper negru proaspăt măcinat, amestecăm totul și savurăm cu mare poftă.

Să ne fie de bine și voi să aveți poftă!

Vă pup,

H.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s