Terci de ovaz cu piure de mere si pere


Ovăzul este una dintre primele cereale cultivate de om. El este un carbohidrat cu absorbție lentă, extrem de sățios și care oferă energie constantă pe parcursul întregii zile. Acesta este și motivul pentru care micul dejun cu ovăz este perfect în acele zile în care știți că urmează să faceți un antrenament sportiv. Ovăzul conține vitamine (vitamina B, E), minerale (calciu, magneziu, potasiu), dar și urme de seleniu, cupru, zinc, fier și mangan. Fibrele sunt extrem de importante într-o dietă sănătoasă, ovăzul punând la dispoziție atât fibre solubile, cât și insolubile. Fibrele insolubile aduc beneficii importante aparatului digestiv. În același timp, fibrele solubile din ovăz acționează ca un burete, urmărind colesterolul și înlăturându-l înainte de a bloca arterele și a provoca bolile de inimă. Ovăzul este un colac de salvare pentru sănătatea inimii, hipertensiune, controlul greutății, dibet. (*sursa: David Grotto – 101 alimente care vă pot salva viața).

Rețeta de azi ar fi a treia rețetă de terci de ovăz de pe blogul meu, ceea ce arată clar că e posibil să avem o ușoară obsesie cu acest mic dejun. Primele două au fost: terci de ovăz cu aromă de trandafiri și cardamom și terci de ovăz simplu cu măr și scorțișoară. Terciul de azi este probabil cel mai dulce dintre toate cele trei variante și posibil și cel mai caloric, dar nu totul ține de calorii , ci de alegeri și echilibru. Terciul de ovăz este după părerea mea unul dintre cele mai sățioase mic dejunuri consumate de mine, apreciat în special în acele zile în care îmi propun să fac sport, pentru un aport de energie. La rețeta de terci de ovăz cu măr și scorțisoară vă povesteam despre scorțișoara de Ceylon și de ce e de preferat să o consumăm, nu o să mai insist azi pe aceste detalii care le găsiți deja pe blog.

Ingrediente:

  • 45-50 g fulgi de ovăz fini
  • 100 g piure de mere și pere neîndulcit (sau doar piure de mere)
  • 150 ml lapte vegetal (eu folosesc de ovăz sau orez cu gust de vanilie)
  • 1/2 – 1 linguriță rasă scorțișoară de Ceylon
  • 1 linguriță plină de merișoare uscate fără zahăr
  • esență naturală sau extract natural de vanilie
  • 1/2 de pară

Mod de preparare:

Într-o crăticioară ceramică antiaderentă adăugați fulgii de ovăz, laptele, piureul, scorțișoara, vanilia și merișoarele uscate (toate ingredientele, mai puțin para). În ceea ce privește piureul folosit, au fost dăți când am folosit piure de mere și pere și alte dăți când am folosit doar piure de mere. În ambele cazuri am fost mulțumită. Piureul de măr și pară mi s-a părut o idee mai dulce, dar ambele și-au făcut treaba cu succes.

Piure de mere și pere

Dați totul la foc mic, amestecând constant. Fierberea pe flacără mică și amestecarea constantă aduce cremozitate terciului. Îndepărtați de pe foc în momentul în care lichidul s-a absorbit și compoziția e una moale și cremoasă. Terciul de ovăz continuă să se întărească și din momentul în care îl luați de pe foc, așa că nu îl fierbeți până e exagerat de tare. Lichidul să fie absorbit, dar terciul să aibă încă o textură moale și cremoasă.

Serviți terciul cu bucățele de pară proaspăt tăiate.

Să ne fie de bine și voi să aveți poftă!

Vă pup,

H.

Un gând despre „Terci de ovaz cu piure de mere si pere

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s